
Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 550 personer.
Nykvarns kommun har ökat mottagandet av ensamkommande flyktingbarn och vi behöver nu bli fler som arbetar med ensamkommande barn och familjer.
Nykvarn kommun är under en mycket spännande utveckling och integrationsenheten söker fler medarbetare som är intresserade att arbeta med integration och flyktingfrågor. Vi är en nystartad enhet som ger dig goda möjligheter till personlig utveckling.
Nykvarns kommun söker
Flyktinghandläggare till integrationsenheten.
(ref.nr 01:2016:18)
Arbetsuppgifter
Tjänsten handlar företrädesvis om att utreda, fatta beslut och följa upp vården kring de barn och ungdomar som kommer till Sverige som ensamkommande flyktingbarn, men även andra integrations uppdrag kan förekomma. Du kommer att samverka med externa och interna samarbetspartners och arbeta förebyggande.
Kvalifikationer
Socionomexamen och körkort är ett krav. Du har god allmän kunskap inom det sociala området och gärna erfarenhet av myndighetsutövning inom aktuellt område. Du har en trygg och stabil personlighet med god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling.
Anställningen är tillsvidare om 100%.
Nykvarns kommun satsar på personalvård och kompetensutveckling. Kommunen erbjuder friskvård med 1 timme i veckan och friskvårdspeng.
För mer information, ring:
- Liridona Rama, Samhällsutveckling- och näringslivschef. Telenr: 08-55501217
Anställningen
Anställning Tillsvidare från och med
enligt överenskommelse
.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ansökan
Din ansökan ska ha kommit in till Nykvarns kommun senast den: 2016-02-21
