
Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 550 personer.
Vill du arbeta i en verksamhet som är i ständig utveckling med fokus på våra kommuninvånare och besökare? Kundcenter är ofta medborgarens första kontakt med kommunen. Personalen på kundcenter har gemensamt tagit fram en värdegrund med ledorden "delaktighet, engagemang, samarbete och kommunikation"
Kundcenter har generösa öppettider och nås via flera olika kanaler så som web, telefon, e-post och besök. Hit vänder sig våra kunder för att få hjälp med information, vägledning, rådgivning, administrativ service och viss handläggning av kommunala ärenden. Syftet med kundcenter är att kunna ge omedelbara svar på kundernas frågor och samtidigt avlasta specialister från rutinärenden vilket ger effektiv handläggning och kortare väntetider.
Kundcentrets verksamhetsområde innefattar kommunens reception & telefoni, kultur & fritid, bibliotek, besöksnäring, kommunikation och IT. Vi har även samordningsansvar för det finska förvaltningsområdet.
Nykvarns kommun söker
Samhällsvägledare 75%
(ref.nr 04:2016:6)
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på kundcenter som delar en gemensam informationsdisk med biblioteket. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och stimulerande med stora krav på flexibilitet. Vi förutsätter att du vill hitta samverkansmöjligheter över verksamhetsgränserna.
Som samhällsvägledare ingår du i ett arbetslag som bemannar kundcentrets informationsdisk och kommunens växel enligt rullande schema. Kundcenter har kvällsöppet två dagar i veckan samt lördagar för att erbjuda allmänheten offentlig service även efter ordinarie kontorstid.
Kundcentret ska redan vid första kontakten med kunden kunna besvara de mest frekventa frågorna om kommunens verksamheter och därmed avlasta handläggare/specialister från rutinärenden vilket ger effektivare handläggning och utökad tillgänglighet.
Kvalifikationer
Du har relevant eftergymnasial utbildning eller annan kompetens som arbetsgivaren prövar likvärdigt. Du har god IT-kompetens och behärskar Ms-Office. Du har lätt för att samverka över verksamhetsområdena och är en god kommunikatör som värdesätter dialog och samarbete.
Kunskaper i andra språk än svenska, i första hand engelska och finska men gärna andra språk är meriterande liksom erfarenheter från kommunal verksamhet. Meriterande är också om du har arbetat i projekt. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Idag är tjänsten en deltidstjänst på 75% men kan komma att utökas till 100% om erforderliga beslut tas.
Intervjuer kommer att ske fortlöpande.
För mer information, ring:
- Lottie Palmborg, Kultur- och fritidsstrateg. Telenr: 08-55501041
Anställningen
Anställning Tillsvidare från och med
enligt överenskommelse
.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ansökan
Din ansökan ska ha kommit in till Nykvarns kommun senast den: 2016-06-17
