
Nykvarns kommun är en ung kommun i en historisk miljö. Nykvarns attraktivitet ökar med fungerande pendling - en halvtimme till Stockholm eller Eskilstuna, rimliga bostadspriser och en av Sveriges bästa skolor. Vi växer med nya bostäder, nytt centrum och nya företagsområden. En ny bred samhällsbyggnadsavdelning har tillskapats för att samlat kunna möta denna tillväxt.
Vi söker nu en spåransvarig som även kommer att fungera som projektledare i utevecklingen av industriområdet Stockholm Syd, Mörby. Nykvarns kommun kan erbjuda dig ett bra arbetsklimat och en lärorik miljö i en liten men samtidigt bred förvaltning.
Nykvarn växer med nya bostäder, nytt centrum och nya företagsområden. En ny bred samhällsbyggnadsavdelning har tillskapats för att samlat kunna hantera denna tillväxt. Nykvarns kommun kan erbjuda dig ett bra arbetsklimat och en lärorik miljö vid en liten men samtidigt bred förvaltning.
Nykvarns kommun söker
Projektledare/spåransvarig
(ref.nr 03:2017:5)
Arbetsuppgifter
Nykvarns kommun har ett kommunalt industrispår i ett nytt industriområde, Stockholm Syd Mörby. Utvecklingen av området går snabbt och Nykvarns kommun behöver därför en projektledare för att förstärka organisationen.
Som projektledare/spåransvarig kommer du att ansvara för det kommunala industrispåret samt för att beställda projekt utförs i tid och med rätt kvalitet, samt följs upp ekonomiskt. Du kommer att ha kontakt med beställare, myndigheter, leverantörer och underentreprenörer. I tjänsten ingår även ansvar för kort- och långsiktig planering samt kvalitets-, arbetsmiljö- och säkerhetsarbete. I projekten kommer du att ha ett nära samarbete och stöd av såväl exploateringsingenjör och projektledare.
Du ska vara lyhörd, kunna identifiera och analysera problem och se möjligheter. Det är många gånger ett intensivt tempo med flera projekt igång samtidigt, varför behovet av god planeringsförmåga samt tidsdisciplin och flexibilitet. Tjänsten kräver även god samarbetsförmåga, då det i projekten kan ingå andra teknikgrenar än spår samt att Nykvarns kommun ofta samarbetar med andra entreprenörer.
Kvalifikationer
Du har drivit projekt inom kompetensområdena och har utbildning inom samhällsbyggnad, teknik, bygg, tillverkande industri, järnväg eller liknande.
Du har arbetat med myndighetsfrågor inom Järnväg .
Du har kunskap inom kvalitets-, miljö- och arbetssystem samt om branschens lagar, krav och riktlinjer. Du har erfarenhet av upphandling och entreprenadjuridik (AB/ABT) enligt LOU/LUF.
Kvalifikationer:
. Erfarenhet/utbildning inom järnväg
. Arbetserfarenhet inom anläggningsbranschen
. Teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande
. Goda kunskaper i Office
. B-körkort
. Mycket goda svenska kunskaper i tal och skrift
Meriterande:
. Erfarenhet av upphandling enligt LOU
. Erfarenhet som infrastrukturförvaktare spår
. Utbildning projektledare
. Erfarenhet av projektledning
. Eftergymnasial utbildning inom anläggning och/eller järnväg
. Ekonomisk utbildning/erfarenhet
Personliga egenskaper:
Som person är du flexibel och du stimuleras av nya utmaningar. Du tycker att det är spännande med nya människor och miljöer. Som person har du en god förmåga att strukturera upp ditt arbete. Du är en naturlig lagspelare som har lätt för att skapa goda relationer med både kunder såväl som kollegor.
Du har tidigare genomfört någon projektmodell genom analys, planering, genomförande och avslut, t.ex. av XLPM, PPS eller motsvarande, gärna certifierad. Samverkan och struktur är båda naturliga inslag för dig, och du ser proaktivitet som en självklarhet i framdriften av projekt.
I Nykvarns kommun arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö och hälsa och vår strävan är att alla medarbetare ska uppleva en bra balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.
För mer information, ring:
- (Andersson, Bengt), Samhällsbyggnadschef. Telenr: 08-55501070
Anställningen
Anställning Tillsvidare från och med
enligt överenskommelse
.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ansökan
Din ansökan ska ha kommit in till Nykvarns kommun senast den: 2017-08-06
