Kommunens logo

Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer.

Organisatoriskt är tjänsten placerad vid kansliavdelningen. Kansliavdelningen ansvarar även för kommunkansliet, risk- och säkerhetsfrågor, upphandlingsfrågor, EU-frågor, verksamhetsutveckling IT, kontorsservice och juridisk rådgivning. Sammanlagt finns 9 kollegor på kansliavdelningen

.

Nykvarns kommun söker

Projektledare Dataskyddsförordningen (GDPR)/kvalificerad utredare

(ref.nr 04:2017:3)

Arbetsuppgifter

Ditt huvudsakliga uppdrag, inledningsvis, kommer att vara projektledning av implementering av GDPR i kommunen. Till ditt förfogande kommer du att ha ca 12 projektdeltagare som representerar kommunens olika verksamheter. Ni ska gemensamt styra mot målet att uppfylla kraven till den 25 maj 2018 - dagen då GDPR är tillämplig som lag i Sverige.

När projektet för GDPR är avslutat kommer du att arbeta som kvalificerad utredare. Det kommer att vara omväxlande och utmanande arbetsuppgifter med möjlighet att vara med och bidra till utveckling av kommunens verksamheter. Som kvalificerad utredare ansvarar du för och driver utredningar, i första hand, utifrån ett kommunövergripande perspektiv. Utredningarna kan gälla kommunens alla verksamheter. Utredningarna gör du själv eller tillsammans med andra, ibland i projektform. Vidare utarbetar du förslag, gör analyser och uppföljningar. Du tar fram beslutsunderlag till både den politiska ledningen och förvaltningsledningen.

Kvalifikationer

För att lyckas i den här rollen ska du ha högskoleutbildning med inriktning mot juridik, offentlig förvaltning, samhällsvetenskap, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har projektledarutbildning och erfarenhet från att leda projekt igenom alla faser. Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet och genomgått utbildning rörande PUL eller GDPR.

Det är även viktigt med kunskap om kommunal förvaltning och offentlighet och sekretess. Du har flerårig arbetslivserfarenhet av utredningsarbete och mycket goda kunskaper om vedertagna utredningsmetoder. Vidare krävs vana, att självständigt kunna ta fram relevanta faktaunderlag inklusive tillämplig lagstiftning, att analysera, att sammanställa samt att redovisa både muntligt och skriftligt.

Som person tar du stort ansvar för dina arbetesuppgifter, har god förmåga att skapa struktur, planera, säkerställa och följa upp ditt arbete. Du har en analytisk och strategisk förmåga som gör att du kan överblicka, prioritera och snabbt sätta dig in i nya områden. Du är serviceinriktad, bra på att knyta kontakter och samarbeta. Det är viktigt att du har mycket god kommunikativ förmåga, såväl skriftlig som muntlig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För mer information, ring:

  • (Thomas Jansson), Kanslichef. Telenr: 08-55501009

Anställningen

Anställning Vikariat från och med 2017-10-01 till och med 2018-10-31.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansökan

Din ansökan ska ha kommit in till Nykvarns kommun senast den: 2017-09-20

Kommunens logo


Visa annons som pdf