Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer.

Bygglovsavdelningen är en del av samhällsbyggnadskontoret som består av ca 25 medarbetare. På bygglovsavdelningen arbetar idag 7 medarbetare med lovhantering, anmälningsärenden, rådgivning och tillsyn.

Vårt arbete utgår från plan- och bygglagen och påverkas av kontinuerliga ändringar och tillägg i lagstiftningen. Vi i arbetsgruppen tar gemensamt ansvar för vårt uppdrag och ett gemensamt lärande.
För bygglovavdelningen är den pågående utvecklingen av nya arbetsprocesser central, där införande av en helt digital bygglovprocess är vår målbild. Bygglovavdelningen är inne i ett förändringsarbete och du får stor möjlighet att tillsammans med dina kollegor vara med och påverka utvecklingen.
Hela avdelningen deltar i utveckling av arbetssätt, rutiner och processer.
Vill du pröva på att jobba i en liten och trivsam organisation med omväxlande och utvecklande arbete? Vi söker nu en ny medarbetare som vikarierande bygglovhandläggare på grund av föräldraledighet.

Nykvarn växer med nya bostäder, nytt centrum och nya företagsområden. En ny bred samhällsbyggnadsavdelning har tillskapats för att samlat kunna hantera denna tillväxt. Nykvarns kommun kan erbjuda dig ett bra arbetsklimat och en lärorik miljö vid en liten men samtidigt bred förvaltning.

Nykvarns kommun söker

Vik bygglovhandläggare

(ref.nr 13:2018:10)

Arbetsuppgifter

Har du engagemang och initiativförmåga väntar ett omväxlande och självständigt arbete.

I arbetet ingår att handlägga bygglov, förhandsbesked, mark- och rivningslov samt strandskyddsdispenser. Du kommer att ha kontakt med byggherrar, kontrollansvariga, entreprenörer och kommuninvånare. Varje medarbetare har självständigt handläggningsansvar för sina uppdrag men i nära samarbete med övriga medarbetare.

I arbetet ingår även att ge service till såväl allmänhet som professionella byggherrar i form av råd och upplysningar, Som bygglovshandläggare ingår du i bygglovavdelningens arbetslag och deltar i gemensamma arbetsgrupper och möten som är relevanta för ditt uppdrag. Att bereda och presentera ärenden för bygg- och miljönämnden är en del av det vardagliga arbetet.

Hos oss kommer du att arbeta med olika typer av ärenden allt ifrån tillbyggnader, nya enbostadhus till skolor, industribyggnader samt uppbyggnaden av Nykvarns nya centrum.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom bygglovshandläggning, arkitektur, juridik
eller annan likvärdig utbildning och/eller erfarenhet som vi bedömer som relevant för tjänsten.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av bygglovhandläggning. Du ska vara serviceinriktad, har lätt för att samarbeta, är utåtriktad och kan arbeta självständigt.

Du ska ha datorvana. Tjänsten ställer krav på att du är noggrann, organiserad samt har en mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.
Körkort krävs.
Kallelse till intervjuer sker löpande.

För mer information, ring:

  • (Bergström, Anna), Bygglovschef. Telenr: 08-55501079

Anställningen

Anställning Vikariat från och med enligt överenskommelse .

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansökan

Din ansökan ska ha kommit in till Nykvarns kommun senast den: 2019-01-03


Visa annons som pdf